Czy zastanawiałeś się kiedyś, w jaki sposób poprawić wydajność zatrudnionych pracowników?
Jeżeli prowadzisz własny biznes lub kierujesz zespołem ludzi, powyższe pytanie właśnie uznałeś za retoryczne. Na pamięć znasz frazesy o motywacji, benefitach, byciu liderem, a nie szefem, rozpoznaniu psychologicznych, wrodzonych predyspozycji poszczególnych osób. Trudno się nie zgodzić, że jest w tym wszystkim sporo prawdy. Współczesna kultura zatrudnienia ewoluuje. Rynek pracownika wymaga na przedsiębiorcach elastycznego podejścia do oferowanego wynagrodzenia, warunków umowy, organizacji otoczenia itp.
A teraz kilka pytań uzupełniających…
Stosujesz się do tych wszystkich zaleceń, o których mówią specjaliści zarządzania zasobami ludzkimi i nadal nie widzisz zadowalających efektów? Zastanawiasz się nad zatrudnieniem kolejnej osoby do i tak już dość mocno rozbudowanego działu sprzedaży?
Lekarstwo na całe zło?
Nie zrażaj się tym, że jeszcze żaden z systemów informatycznych, które testowałeś, lub o którym po prostu czytałeś w Internecie, nie spełnił Twoich oczekiwań. To oczywiste! Tak jak nie ma jednego leku na wszystkie choroby, tak nikt nie wymyślił jeszcze oprogramowania, które rozwiązałoby problemy każdej istniejącej firmy. I nie, nie chcemy Ci teraz powiedzieć, że to my jesteśmy tymi wizjonerami, którzy „uleczą” wszystkie bolączki przy pomocy szybkiej, standardowej operacji. Trzymając się naszej medycznej metafory, chcemy Ci tylko uświadomić, że Twoja organizacja potrzebuje dokładnej diagnozy. Dopiero mając pewność, z jaką jednostką chorobową masz do czynienia, będziesz w stanie wdrożyć odpowiednią kurację.
Podczas analizy przedwdrożeniowej oraz warsztatów Product Discovery warto zbadać nie tylko osobiste predyspozycje członków zespołu, ale zająć się również specyfiką ich codziennych zadań, trudnościami, które napotykają dostosowując się do obecnie funkcjonujących procedur. Wspólnie z zarządem, kierownictwem oraz szeregowymi pracownikami zastanów się, co funkcjonuje dobrze, a co warto poprawić. We wspołpracy z firmą wdrożeniową poszukaj prostych, naturalnych rozwiązań dla problemów, które ograniczają wydajność Waszej organizacji. Dzięki takiemu podejściu system, który zaimplementujesz będzie stanowił dokładne odzwierciedlenie rzeczywistej sytuacji w firmie, pomoże usprawnić faktyczne procesy, będzie adekwatny dla branży, w której działacie oraz zmobilizuje pracowników do rzetelnego, efektywnego wykonywania obowiązków.
Dlaczego jednak Sugar?
Po lekturze powyższego akapitu być może nasuwa Ci się pomysł na wdrożenie systemu dedykowanego, stworzenie własnej, w pełni zgodnej z wynikami analizy przedwdrożeniowej platformy. Jest to dobre podejście; z pewnością adekwatne, jeżeli odkryte potrzeby znacząco wykraczają poza funkcjonalność oprogramowania klasy CRM.
Dlaczego miałbyś rozważać półśrodki, jeżeli w grę wchodzi posiadanie niepowtarzalnego, „skrojonego na miarę” narzędzia?
Pierwszy argument na rzecz rozwiązania SugarCRM, który być może Cię przekona to… cena. Stworzenie czegoś od zera z pewnością pochłonie więcej czasu i nakładów niż dopracowanie gotowego produktu. Ponieważ system Sugar to aplikacja o otwartym kodzie, można ją przystosować do dowolnych, nawet najbardziej specyficznych potrzeb konkretnego przedsiębiorstwa i konkretnego zespołu ludzi, którym zarządzasz. Wszystko, o czym była mowa przy okazji analizy przedwdrożeniowej i wypracowania wizji systemu jest w stu procentach możliwe przy użyciu kodu SugarCRM! Jest to nie tylko o wiele tańsze, ale również o wiele bardziej bezpieczne rozwiązanie. Decydując się na system uznanego producenta (SugarCRM) oraz konsultingowe, analityczne i wdrożeniowe usługi ich oficjalnego partnera otrzymujesz gwarancję wsparcia serwisowego, stabilności infrastruktury serwerowej (preferowana opcja do wyboru!) oraz niczym nieograniczonej możliwości dalszego rozwoju wdrożonego narzędzia.
W przeciwieństwie do innych popularnych producentów SugarCRM nie ogranicza Twojego wzrostu! Możesz być pewien, że nie zostaniesz obciążony kosztami za wywołania API (w przypadku potrzeby integracji z innymi systemami informatycznymi). Korzystając z usług firmy wdrożeniowej możesz zawsze coś zmienić w swojej instancji. Dzięki otwartości kodu raz wdrożony system ewoluuje zatem wraz z rozwojem Twojej organizacji.
Jak Sugar poprawia wydajność pracowników?
Nie ma nic bardziej przerażającego niż coś, co jest nam nieznane. Dzięki temu, że Twoi pracownicy zostali zaangażowani w proces doboru funkcji, wyrazili własną opinię, a ich potrzeby zostały uwzględnione, o wiele chętniej skorzystają z wdrożonego narzędzia. Uczestnictwo w etapach analizy oraz testów umożliwia im naturalną adopcję systemu. Oznacza to, że szybko wyrabiają sobie nawyk korzystania z oprogramowania, a Ty niemal natychmiastowo zauważasz wzrost wydajności zespołu! Na dodatek otrzymałeś właśnie potężne narzędzie do raportowania o niemal każdym aspekcie funkcjonowania Twojego przedsiębiorstwa! Wszystko widać jak na dłoni, a zatem o tyle prościej możesz reagować na niepokojące sytuacje.
Sugar wspiera przede wszystkim dział sprzedaży. Jako system do zarządzania relacjami z klientami pozwala przyjąć optykę kontrahenta i zaoferować produkt lub usługę w najbardziej odpowiednim momencie. Ponieważ jesteś w stanie śledzić historię wzajemnych interakcji, już nigdy nie wykonasz telefonu nieświadomy, jakie ustalenia zostały wcześniej poczynione. Dzięki narzędziu od SugarCRM klient czuje się zaopiekowany, a Ty budujesz wizerunek rzetelnego i kompetentnego partnera biznesowego. W efekcie poprawiasz efektywność działania i napędzasz sprzedaż.
Potencjał prowadzonych transakcji możesz obserwować na dashlecie przedstawiającym tzw. lejek sprzedaży. Od razu po włączeniu systemu otrzymujesz informację na temat aktualnych poczynań Twojego zespołu. Każdy użytkownik może w ten sam sposób kontrolować postęp w osiąganiu przyjętego targetu. Nie ma przeciwskazań, aby wyposażyć system w mechanizm popularnej ostatnio grywalizacji. Jeżeli tylko uznasz to za stosowne, możesz poprawiać wydajność zespołu, motywując jego członków przy pomocy punktów, statusów, czy znanych z gier poziomów.
Oprócz sprzedawców z funkcji systemu korzystają także pracownicy działu finansowego, obsługi klienta oraz marketingu. Poza tym, że każdy z wymienionych zespołów obsługuje własny obszar oprogramowania, Sugar usprawnia komunikację i zapewnia transparentność informacji o klientach firmy we wszystkich departamentach. Oznacza to, że sprzedawcy mają dostęp do wiedzy na temat kampanii mailingowych, które czytają ich klienci, kierownik finansów jest w stanie prognozować przychody na podstawie trendów i aktualnych aktywności w dziale handlowym, a pracownicy działu obsługi są w stanie odnieść się do ustaleń poczynionych na poczatkowym etapie transakcji.
Czujesz niedosyt?
Zapraszamy do dalszej lektury o systemie Sugar i jego możliwosciach. Więcej o obszarach prowadzenia działalności gospodarczej, które usprawnisz dzieki systemowi Sugar we wpisie: https://sugarcrm.com.pl/sugarcrm-system.