2023 rok był naprawdę intensywnym czasem. Wdrażanie sztucznej inteligencji, nowy wygląd SugarCRM, spotkania z partnerami, a to tylko część rzeczy, które się wydarzyła. Warto sobie je przypomnieć, żeby ze świeżością spojrzeć, na to co czeka użytkowników korzystających z tego narzędzia w 2024 roku.
Sugarowy raport roku. Stan rynku systemów CRM 2024
Pod koniec 2023 roku SugarCRM wypuścił raport, w którym podsumowano ostatnie pięć lat rozwoju narzędzia i przedstawiono, w jakich obszarach systemy CRM powinny się rozwijać. A wszystko oparte na badaniach i ankietach przeprowadzonych wśród swoich klientów i partnerów.
W raporcie State of CRM 2024 uwzględniono odpowiedzi ponad 800 specjalistów ds. sprzedaży, marketingu, usług i IT. Odpowiedzi na ankietę różnią się w zależności od konkretnych potrzeb każdego użytkownika, a także branży, wielkości firmy i innych czynników. Mimo to wszyscy mogą się zgodzić, że CRM może i powinien być kluczowym motorem współpracy, połączeń i rozwoju, który sprawia, że biznes odnosi sukcesy i spełnia potrzeby klientów.
60% respondentów twierdzi, że CRM jest ważniejszy dla osiągnięcia celów sprzedażowych i marketingowych niż pięć lat temu.
Z raportu State of CRM 2024 wyciągnięto cztery wnioski, które przedstawiono i zanalizowano w raporcie. Są to:
Konferencja w Birmingham
W październiku odbyła się konferencja zorganizowana przez SugarCRM przy współpracy z brytyjskim partnerem Sales-i. Wydarzenie miało miejsce w Birmingham, tam spotkały się najważniejsze osoby ze świata SugarCRM oraz partnerzy. Obecni byli między innymi Clint Oram – współzałożyciel SugarCRM oraz Craig Charlton – CEO SugarCRM.
Podczas konferencji zaprezentowano największe zmiany i aktualizacje. Głównie były to rewolucja w UI systemu, integracja narzędzia ze sztuczną inteligencją, czy aktualizacja PHP.
Najważniejszym tematem, bez zaskoczenia, było AI. Podjęto temat zwiększenia integracji z ChatGPT i większego wykorzystania sztucznej inteligencji, tak aby ułatwić użytkownikom korzystanie z systemu. Nawiązano przy tym do SugarPredict, funkcji, która pomaga w analizie i raportowaniu, a oparta jest właśnie na sztucznej inteligencji.
Na fali tych zapowiedzi, jakiś czas później wbudowano ChatGPT na stałe jako funkcję działającą razem z narzędziem. Użytkownik teraz może wykorzystać sztuczną inteligencję jako swoją wewnętrzną przeglądarkę i bazę wiedzy.
Nagrody dla SugarCRM w 2023 roku
W 2023 roku system SugarCRM został uhonorowany kilkoma nagrodami i doceniony w raportach takich firm jak Gartner czy Nucleus Research. Warto o tym przypomnieć, ponieważ podczas wyboru systemu kupujący często kierują się właśnie takimi zestawieniami.
Magiczny Kwadrant Gartnera
W zeszłym roku SugarCRM został umieszczony w ćwiartce Challengers, zaraz obok między innymi Creatio. SugarCRM utrzymał swoje miejsce względem poprzedniego roku. Stało się tak ze względu na niepodważalne przewagi systemu Sugar Sell. W raporcie podkreślono istotność usług wdrożeniowych oferowanych przez liczną sieć partnerów oraz samego producenta. Klienci SugarCRM doceniają poziom świadczonego im wsparcia technicznego oraz swobodę migracji, integracji, a także rozbudowy pozyskanej platformy. Przydaje się to szczególnie biznesom B2B, których proces sprzedażowy jest długotrwały, skomplikowany i nietypowy.
Lider w CRM Technology Value Matrix 2023
CRM Technology Value Matrix 2023 to raport, który dostarcza informacji na temat najlepszych rozwiązań w dziedzinie zarządzania relacjami z klientami (CRM). Raport analizuje wiele czynników, w tym funkcjonalność, wydajność, innowacyjność, wartość dla klienta i wsparcie techniczne.
SugarCRM otrzymał w raporcie wysoką ocenę za swoją zaawansowaną funkcjonalność, elastyczność, łatwość użytkowania oraz wsparcie techniczne dla swoich klientów. Ponadto producent wyróżnił się innowacyjnym podejściem do CRM, koncentrując się na analizie danych, automatyzacji procesów oraz integracji z różnymi narzędziami biznesowymi.
Nagroda od Business Intelligence Group
W 2023 roku SugarCRM został uznany za „Produkt Roku 2023” w kategorii „Sales and Marketing Technology”. Nagroda została przyznana w programie Sales and Marketing Technology Awards , powszechnie znane jako „The Sammys”.
Inwestycje SugarCRM w sztuczną inteligencję, uczenie maszynowe i analitykę predykcyjną, pomagają klientom bardziej wybiegać w przyszłość, dzięki wcześniejszemu wykrywaniu przydatnych informacji. Oparta na AI platforma chmurowa umożliwia firmom tworzenie dochodowych relacji z klientami poprzez dostarczanie wysoce trafnych i spersonalizowanych doświadczeń podczas całego Customer Journey.
Lider badania Emotional Footprint Report
Badanie Emotional Footprint Report jest tworzone przez SoftwareReviews. Analizuje różne aspekty interakcji między dostawcami CRM a ich klientami. Uwzględnia czynniki emocjonalne, zaufanie, lojalność, satysfakcję i poziom zaangażowania.
SugarCRM zdobyło tytuł lidera w badaniu, co potwierdza silne zaangażowanie w budowanie długotrwałych i wartościowych relacji z konsumentami. Firma zdobyła wysokie oceny w kategoriach takich jak: jakość obsługi klienta, innowacyjność, wsparcie techniczne, dostarczanie wartości biznesowej oraz dostosowanie do indywidualnych potrzeb klientów.
Integracja z ChatGPT
W lipcu zeszłego roku przedstawiono wyczekiwaną długo integrację. SugarCRM rozszerzył swoje możliwości dzięki partnerowi, który postanowił stworzyć wtyczkę z ChatGPT. To rozwiązanie pomogło na wykorzystanie sztucznej inteligencji w codziennej pracy. Dzięki temu użytkownicy mogli wykorzystać integrację w różnych modułach:
Dzięki tej integracji użytkownicy zyskali nowe możliwości, które dotychczas nie były dla nich możliwe. Jednak producent systemu nie poprzestał na tym. Rozwinięto możliwości AI, teraz wspomaga ona wszystkie trzy najważniejsze segmenty Sugar – Sugar Sell, Sugar Market i Sugar Serve. Oprócz tego wciąż działa SugarPredict. Jak zmieniono możliwości AI w tych obszarach, dowiesz się z innego artykułu na stronie.
Nowa edycja systemu – Sugar Enterprise+
W 2023 roku SugarCRM zaprezentował najnowszą wersję swojego flagowego produktu Sugar Enterprise+. Zawiera wiele udoskonaleń, które wcześniej były dostępne tylko w wersji chmurowej Sugar Sell Premier. Wśród nich znajdują się:
Dzięki tym funkcjom kontakt z klientami, tymi obecnymi i potencjalnymi, jest łatwiejszy, skróci cykle sprzedażowe i w rezultacie zwiększa przychody.
SugarCRM rozszerzył możliwości obsługi klienta w ramach rozwiązań Sugar Enterprise i Sugar Enterprise+, oferując wsparcie na każdym etapie współpracy. W tym celu stworzono Sugar Service Console, cyfrowe miejsce pracy z potężnym panelem sterownia zaprojektowane specjalnie dla przedstawicieli obsługi klienta. Zmieniono również wygląd narzędzia, aby zapewnić łatwą nawigację i dostęp do informacji.
Co nowego w 2024 roku?
Przed producentem SugarCRM na pewno intensywny rok. Niewątpliwie zajdą zmiany w działaniach sztucznej inteligencji, która nadal jest kołem zamachowym dla większości aktualizacji. Możemy więc spodziewać się zmian właśnie na tym polu. Niewątpliwie wciąż będą podejmowane działania w zakresie Customer Experience, aby jak najlepiej zadbać o klientów, ale także użytkowników narzędzia.
Obserwatorom nie pozostaje niż innego, jak tylko czekać na kolejne nowości w SugarCRM, które czekają na nas w tym roku.
Jeżeli chcesz się dowiedzieć więcej na temat systemu SugarCRM, skontaktuj się z nami.