Narzędzie CRM to centralny system w niejednej firmie. Korzystanie z niego to podstawa pracy wielu zespołów. Warto jednak pamiętać o tym, że można wspierać działania takiego narzędzi przy pomocy innych.
Integracja z Marketing Automation pomoże w lepszym zaangażowaniu kupujących, a z drugiej strony ułatwi sprzedaży i marketingowi zapewnić odpowiednie doświadczenia. Warto zainteresować się tematem jak najlepiej podejść do tematu.
Wykorzystaj CRM, aby opanować Marketing Automation
Każdy sprzedawca wie, jak ważne w jego pracy jest pozyskiwanie wysokiej jakości leadów (i to wielu) oraz osiąganie i utrzymywanie solidnego lejka. Wyniki badania przeprowadzonego przez SugarCRM to potwierdzają. Na pytanie o najważniejsze obszary sprzedaży i marketingu, które CRM pomógł zoptymalizować, trzy pierwsze odpowiedzi dotyczyły widoczności lejka (37%), jakości leadów (35%) i ilości leadów (31%).
Dla przedstawicieli handlowych nie ma nic ważniejszego niż zrozumienie, kim są ich najlepsi potencjalni klienci i co jest potrzebne, aby ich przybliżyć do pozytywnego zakończenia transakcji. Scentralizowane, oparte na danych podejście do śledzenia szans tworzy bardziej dynamiczny i produktywny proces sprzedaży. Wzrost przychodów to także zasługa optymalizacji. To przypomina, jak ważne jest narzędzie CRM dla strategicznego podejścia organizacji sprzedaży, marketingu i usług.
Co więcej, prognozowanie i pipeline insights, w raporcie SugarCRM, były wymienione jako kolejne najważniejsze działania związane z CRM (na poziomie 43%), a przechwytywanie danych i lead scoring znalazły się na trzecim miejscu z wynikiem 41%. CRM jest coraz częściej wykorzystywany jako inteligentne narzędzie do dokładnego przewidywania przyszłych działań sprzedażowych i uzyskiwania kluczowych informacji. Wszystkie te działania są niezbędne do osiągnięcia konkretnych wyników.
Zalety z korzystania z Marketing Automation i CRM
Integracja narzędzi CRM i Marketing Automation ma wiele zalet i jak widać, w przytoczonych przykładach jest potrzebna.
1. Bogatsza wiedza o klientach
Integracja CRM z Marketing Automation pozwala na kompleksowe gromadzenie danych o klientach. Dzięki temu firmy posiadają pełniejszy obraz potrzeb i preferencji swoich klientów. Wiedza ta jest niezwykle cenna przy tworzeniu spersonalizowanych kampanii marketingowych, co w konsekwencji sprzyja lepszemu zrozumieniu odbiorcy i bardziej precyzyjnemu pozyskiwaniu leadów.
2. Precyzyjna segmentacja i targetowanie
Dane zgromadzone w narzędziu CRM pozwalają na dokładną segmentację grupy docelowej. W połączeniu z narzędziem Marketing Automation możliwe jest tworzenie bardzo precyzyjnych kampanii, skierowanych do konkretnych segmentów klientów. Takie podejście zwiększa szanse na pozyskanie leadów zainteresowanych konkretnym produktem lub usługą.
3. Automatyzacja lead nutruringu
Integracja umożliwia płynne przechodzenie informacji o leadach pomiędzy działami sprzedaży a marketingu. Narzędzie CRM dostarcza informacji na temat stopnia zaawansowania leadów, a Marketing Automation może automatycznie dostarczać spersonalizowane treści w odpowiednim momencie. Dzięki temu proces lead nurturingu staje się bardziej efektywny, a konwersje zwiększają się.
4. Łatwiejsze zarządzanie kampaniami
Integracja narzędzia ułatwia planowanie, wdrażanie i monitorowanie kampanii marketingowych. Dzięki jednemu systemowi zarządzania, zespoły marketingowe i sprzedażowe mają dostęp do aktualnych danych, co eliminuje błędy i poprawia koordynację działań. To z kolei wpływa na skuteczność kampanii i zwiększa ilość jakościowych leadów.
5. Dokładne śledzenie wyników
Integracja narzędzi CRM i Marketing Automation umożliwia dokładne śledzenie wyników działań marketingowych w kontekście procesu sprzedaży. Dzięki temu firmy mogą identyfikować najbardziej efektywne kanały generowania leadów, a także analizować, które etapy procesu przekształcania w klientów są najbardziej krytyczne.
Podsumowanie
Integracja narzędzia CRM z Marketing Automation to kluczowy krok dla firmy, które pragną zoptymalizować proces pozyskiwania leadów. Pozwala to na pełniejsze wykorzystanie informacji o klientach, bardziej spersonalizowane kampanie marketingowe, a także lepsze zarządzanie i monitorowanie działań. W efekcie, organizacje osiągają wyższą skuteczność w przekształcaniu potencjalnych klientów w lojalnych nabywców. Dlatego warto inwestować w integrację tych narzędzi, aby sprostać wymaganiom współczesnego rynku i efektywnie rozwijać swój biznes.
Jeśli zainteresował Cię temat, skontaktuj się z nami.