30 kwietnia 2024 kończy się wsparcie producenckie dla systemu SugarCRM 12.x. Użytkownicy mogli przewidzieć tę zmianę, ponieważ producent komunikował ją już jakiś czas temu. Informacja o tym znajdowała się również w dostępnej roadmapie, w której można znaleźć dokładną datę zakończenia wsparcia tej wersji oraz następnych.
Ostatnie dni wsparcia
Pierwsze przypomnienia o zakończeniu wsparcia, producent opublikował w październiku 2023 roku. Te zmiany dotyczą wszystkich instancji Sugar Enterprise w wersji 12.x.
Tę informację celowo podano z tak dużym wyprzedzeniem, ponieważ użytkownicy korzystający właśnie z tej wersji narzędzia muszą wykonać odpowiednie kroki, aby móc nadal korzystać z systemu.
Jeśli któryś z użytkowników nie może przeprowadzić migracji do SugarCloud lub zaktualizować oprogramowanie do wersji Sugar 13.x do 30 kwietnia 2024 roku, warto rozważyć skorzystanie z programu Sugar Upgrade Tansition Program, który może zapewnić dodatkowy czas na zaplanowanie uaktualnienia/migracji do obsługiwanej platformy.
Planowanie aktualizacji
Plan zakończenia wsparcia Sugar dotyczy wszystkich produktów i wersji Sugar On-Site, rozwiązań mobilnych oraz wtyczek, konektorów i rozszerzeń Sugar. Po upływie wyznaczonych dat zakończenia wsparcia, firma SugarCRM nie będzie już zapewniać obsługi klienta, poprawek konserwacyjnych ani poprawek błędów dla wymienionych wersji. Wszystkie dostępne aktualizacje w momencie zakończenia wsparcia dla danej wersji pozostaną dostępne do pobrania, ale od tego momentu, nie będą tworzone żadne dodatkowe pakiety.
Podsumowanie
Korzystanie z niewspieranego systemu może być niebezpieczne dla danych, które są przechowywane w nim. Podejmowanie takiego ryzyka na pewno nie jest warte ewentualnych konsekwencji później. Dodatkowo, przejście na wyższą wersję zapewnia lepszą funkcjonalność i wsparcie ze strony obsługi klienta SugarCRM.
Jeśli zainteresował Cię temat, skontaktuj się z nami!