24 sierpnia SugarCRM Inc. ogłosił zakup Node, platformy zajmującej się sztuczną inteligencją. System ten ma posłużyć jako narzędzie do „przewidywania” przyszłości w firmach, które korzystają z SugarCRM. Craig Charlton – CEO, twierdzi, że jego firma dokonała właśnie przełomowej demokratyzacji sztucznej inteligencji, pozwalając szerszej bazie klientów korzystać z tej technologii, a w konsekwencji rozwinąć swój biznes.
Przewidywanie z Nodem
Node to założony w 2014 startup, którego głównym produktem jest system AI. Wykorzystuje on swoją możliwość do analizy, uczenia się i przewidywania zachowań klientów na podstawie danych, które posiada wewnątrz systemu oraz zewnętrznych informacji o firmie, konsumentach czy też rynku.
W przypadku połączenia Node’a z SugarCRM mamy do czynienia z kompletnym systemem sprzedaży, który nie tylko pozwala nam usprawnić nasze działania, ale także podnosi nasz stopień efektywności. Jego głównym celem oprócz pozyskiwania nowych leadów jest rozpoznawanie potrzeb pozyskanych wcześniej klientów oraz zapewnienie im obsługi, która sprawi, że zechcą pozostać przy obecnej firmie.
Wykorzystaj pełen potencjał
Wiele firm, mimo posiadania systemu CRM ma problem z wykorzystaniem jego pełnych możliwości. Najczęściej wynika to z tego, że ludzie korzystający z programu nie do końca wiedzą jak się nim posługiwać, co powoduje wiele błędów przy uzupełnianiu informacji. Błąd w początkowej fazie kontaktu powoduje, że obsługa klienta może być utrudniona. Co za tym idzie rozpoznanie potrzeb i odpowiednia odpowiedź jest praktycznie niemożliwa.
SugarCRM skupił się więc, na tworzeniu platformy, która ma zrozumieć klienta i umilić jego doświadczenia w procesie sprzedażowym oraz doprowadzić do zwiększenia konwersji.
Terabajty danych
Codziennie przyswajamy wiele informacji, uczymy się czegoś nowego i rejestrujemy to w naszej pamięci. Dokładnie tak samo jest z systemem Node. Obecnie większość firm przetrzymuje na swoich serwerach setki terabajtów danych. Dużą część tych informacji stanowią te zawarte w systemach klasy CRM. Okazuje się jednak, że 70% danych przetrzymywanych na serwerach jest kompletnie bezużyteczna. Firmy płacą więc za serwery i za system, którego potencjału nawet nie wykorzystują.
Wykorzystując nowy system, możemy nie tylko poprawić jakość usług, ale także zwiększyć szanse na pozyskanie leadów w przyszłości.
Nowy i lepszy system
Wraz z nową platformą Sugar dostarcza samouczący się silnik oparty na chmurze. Ta technologia dokładnie przewiduje na podstawie analizy danych z jedynej na świecie, świadomej czasu platformy CX. Rejestruje on każdą, najmniejszą zmianę w podróży klienta i ubogaca je o informacje, które przetrzymuje w swoim repozytorium. Następnie na podstawie uaktualnionych danych pokazuje dokładne przewidywania wewnątrz systemu, co pomaga zaoszczędzić czas i nie wymaga korzystania z zewnętrznych programów.
Do przykładowych funkcji nowego systemu producent zalicza:
- przewidywanie potencjalnego momentu odejścia klienta od Twojej firmy (tzw. churn rate)
- przewidywanie prawdopodobieństwa konwersji leadów
- podpowiadanie pracownikom w doborze dóbr suplementarnych dla klienta
- przewidywanie i lepsze rozumienie obecnych i przyszłych potrzeb klientów w celu polepszenia ich obsługi
Podsumowanie
SugarCRM wprowadza system AI do szerokiej bazy swoich klientów, który wspomoże ich działy marketingu, sprzedaży i serwisu w dążeniu do jak najlepszej obsługi klienta. Node będzie świetnym uzupełnieniem Customer Journey, który do tej pory dbał o dobrą “podróż” klienta w firmie. Widać, że dla Sugara najważniejsza jest przyszłość i z całą pewnością widzą w niej sztuczną inteligencję. Czy nowe rozwiązania okażą się tak przełomowe jak zapowiada to producent?