Sales Force Automation 2020. Magiczny Kwadrant Gartnera

Sales Force Automation 2020. Magiczny Kwadrant Gartnera

SugarCRM ósmy raz „Wizjonerem” rynku Sales Force Automation

Gartner Inc., jak co roku latem, opublikował badanie zaawansowania systemów IT automatyzujących działania sprzedażowe. Już ósmy (!) raz z rzędu SugarCRM został wyróżniony jako Wizjoner tej dziedziny. Spieszymy z krótkim omówieniem kultowego już w branży Magic Quadrant for Sales Force Automation.

Rynek rozwiązań informatycznych do automatyzacji sprzedaży w ostatnim roku wzrósł aż o 11,1% do szacunkowej wartości 7,8 miliarda dolarów amerykańskich.

Dzięki Magicznemu Kwadrantowi Gartnera szybko zorientujesz się w ofercie systemów CRM i porównasz ich pozycje względem siebie. Będziesz też w stanie wybrać narzędzie, które najlepiej odpowiada potrzebom Twojego biznesu. Oto, skrót tego, co przedstawiono w badaniu.

Magic Quadrant for Sales Force Automation 2020

W raporcie analitycy firmy Gartner zwracają uwagę na trzy główne aspekty oprogramowania:

  1. funkcjonalność i wydajność produktu,
  2. konkurencyjność cenowa,
  3. orientacja na doświadczenie klienta  – Customer Experience.

Sam magiczny kwadrant to podzielony na cztery części schemat porządkujący dostawców oprogramowania dla biznesu. Osie wykresu obrazują zdolność do finalizacji założeń oraz wypełniania wizji przedsiębiorstwa.

  • Oś pionowa „Ability to execute” – określa jak duże możliwości wdrożenia swoich pomysłów i rozwiązań ma firma. Mowa tutaj zarówno o uwarunkowaniach finansowych, biznesowych, jak i organizacyjnych.
  • Oś pozioma „Completeness of vision” – wskazuje jak dobrą i kompletną wizję produktu ma firma oraz, w jakim stopniu samodzielnie kreuje swoją pozycję.


Gartner wyróżnia następujące cztery kategorie podmiotów działających na rynku:

  1. Wizjonerzy – rozumieją kierunek rozwoju branży lub posiadają własną wizję dotyczącą zmiany reguł rynkowych.
  2. Liderzy – otrzymują najwyższe oceny w obydwu kategoriach: zdolność do realizacji operacji oraz kompletność wizji.
  3. Pretendenci – cechuje ich umiejętność  działania i gotowość  dominacji nad znacznym segmentem rynku; nie wykazują jednak pełnego zrozumienia dla kierunku, w którym ten rynek podąża.
  4. Gracze niszowi– skupiają się na małym fragmencie rynku  lub prowadzą działania na tyle rozproszone, że nieczęsto dorównują innym dostawcom.
sales force automation

SugarCRM Wizjonerem Sales Force Automation

Naszą redakcję rzecz jasna najbardziej interesuje pozycja SugarCRM.

Już 8 rok z rzędu producent kreuje wizję tego, w jakim kierunku zmierza rynek.

Ostatnie 12 miesięcy to bez wątpienia czas przemian w całej organizacji. Wynikają one zarówno z wewnętrznych, jak i zewnętrznych czynników.

Drużyna SugarCRM zauważyła i wykorzystała na swoją korzyść ogólny trend polegający na szerokiej interpretacji Customer Relationship Management. Ich misja, a co za tym idzie – także oferta, zmieniły się diametralnie.

Wizjonerstwo SugarCRM polega przede wszystkim na dostarczaniu platformy, która dba o doświadczenie klienckie (Customer Experience) na każdym etapie relacji z firmą. System Sugar to już nie tylko narzędzie do obsługi szans sprzedażowych i obserwacji lejka. Te czasy dawno minęły. Nowoczesne narzędzie Sales Force Automation dostarcza mechanizmów z obszaru marketingu, prospektingu, lead generation, lead nurturing, prowadzenia działań sprzedażowych, obsługi klienta, raportowania a coraz częściej także Business i Artificial Intelligence. Customer Journey w najlepszym wydaniu.

Mocne strony SugarCRM wyróżnione w raporcie Gartner Inc.

  1. Szeroki pakiet funkcji z obszaru Sales Force Automation.
  2. Wygoda konfiguracji i swoboda personalizacji wpływające na wysoki poziom User Experience.
  3. Rentowność. Jeden z najwyższych wskaźników Revenue Retention (poziom przychodów) wśród wszystkich badanych.

Podsumowanie

Jak widać na załączonej do artykułu grafice, SugarCRM zbliża się do rywali takich jak Salesforce, SAP, Oracle czy Microsoft. Szansa na ćwiartkę liderską w kolejnej edycji raportu Gartnera jest duża i wygląda na to, że zależy od zaawansowania mechanizmów Artificial Intelligence. Pisaliśmy ostatnio o przejęciu platformy Node. To wyraźny krok w tym kierunku. Sugar już oferuje swoim klientom rozwiązania Business Intelligence – wtyczki: Hint, Customer Journey czy Discover. Teraz kolej na sztuczną inteligencję. Z pewnością będziemy informować o dalszych wizjonerkich poczynaniach ekipy SugarCRM Inc. na drodze do statusu rynkowego lidera. Więcej szczegółów już wkrótce!

Interesuje Cię SugarCRM? Skontaktuj się z nami.

kontakt@sugarcrm.com.pl